הפוסט נכתב ברשותו ובאדיבותו הרבה של ד"ר אמיר גבע. סיפורה של ציירת פופ ארט אייקונית . מרג׳ורי סטרידר ( 1931-2014 ) היתה ציירת , פסלת ואמנית פרפורמנס אמריקאית ונודעה בעיקר בזכות ציוריה התלת מימדיים ומיצבי הפיסול הרכים שלה . סטרידר נולדה באוקלהומה ולמדה במכון האמנות של קנזס סיטי בטרם עברה לניו יורק בתחילת שנות ה 60 . היא השתייכה , כמובן , לזרם הפופ ארט , שנולד אז בתוך האוונגרד האמריקני בסוף שנות ה 50 – אך ציוריה התלת מימדיים , בעלי הרמיזות הפמיניסטיות המובהקות , של בנות חוף בעלות קימורים ״ בנויים ״ שהוצגו ב ״ מופע הבנות הבינלאומי ״ של גלריית פייס , גלריה לאמנות עכשווית ומודרנית שנוסדה בבוסטון בשנת 1960 ויש לה כיום 9 סניפים בניו יורק , לונדון , הונג קונג וכו' – לצד אמנות פופ ארט אחרת של ענקי הסגנון הבועט אז , ובהם : רוי ליכטנשטיין ואנדי וורהול – הפכו אותה לכוכבת על בכל רחבי אמריקה . ציור האישה הפורנוגרפית שלה עם צנון , נעשתה לתמונת הבאנר של התערוכה בגלריית פייס . עבודתה הפיגורלית הנועזת של מרג'ורי סטרידר מהעידן השובב של שנות ה 60 נועדה לחתור תחת דימויים סקסיסטיים של נשים בתרבות הפופולרית . בעקבות ההצלחה העצומה שלה הוסיפה סטרידר להציג את ציורי הנפח שלה של נשים לובשות ביקיני , כמו גם עיבודים תלת מימדיים של ירקות , פירות , פרחים , עננים ותופעות טבע אחרות . סטרידר הפכה ל " חברת ליבה " של מועדון האוונגרד של שנות ה 60 והופיעה בכל ההתרחשויות של סצנת הפופ ארט בניו יורק . היא זכתה לפופולריות רבה באותה תקופה עליזה . בשנת 1965 הגדילה סטרידר לעשות ושברה תקרת זכוכית נוספת באומץ רב כאשר הכינה יציקות שוקולד לפי שדיה של חברתה הקרובה , פטי אולדנבורג – דמות אייקונית בפני עצמה בניו יורק של הסיקסטיז. ואז הופנה המיקוד האמנותי של מרג'ורי סטרידר מציורי פיסול קשים לפיסול רך בשנות ה 70 . את הפסלים הרכים שלה יצרה סטרידר מקצף פוליאוריטן ולמעשה – היתה מראשוני האמנים שעשו זאת . סטרידר כבשה שיא נוסף בקריירה שלה כאשר תערוכה רטרוספקטיבית שלה סיירה בין השנים 1982 ו 1985 בכל רחבי ארה"ב . בשנות ה 90 החלה האמנית לצייר ציורים עם משטחי מישוש שהפכו ליותר אקספרסיוניסטיים – מופשטים ונפרדה בהדרגה מהפופ ארט שכבר היה הרבה פחות פופולרי. השפעת דעכה בהדרגה. היא מתה בביתה בניו יורק ב 27 באוגוסט 2014 , בגיל 83 .




