הפוסט נכתב ברשותו ובאדיבותו הרבה של ד"ר אמיר גבע. סיפורו של ציור. והפעם : ״ צחוק הגורל ״ , יצירה מרשימה – מפחידה קצת – של מרגרט ( מגי ) המבלינג ( נ׳ 1945 ) – שגם אם טרם שמעתם עליה , נחשבת כיום לאמנית הגדולה ביותר בבריטניה. סיפורה של האמנית מסופר בסרט התיעודי המצוין- ״ מגי המבלינג מאוהבת בצבע ״ , שיוקרן ביום חמישי הבא, ה 9 ביוני 2022, במסגרת : ״ אפוס 9 – הפסטיבל הבינלאומי לסרטי תרבות ואמנות – בכפר סבא" . הסרט הופק על ידי ה BBC בשנת 2020 , בעקבות תערוכה רטרוספקטיבית של יצירותיה שהוצגה בשנת 2018 ב ״ בריטיש מיוזיאום ״ ובמסגרתה סיפר אוצר התערוכה , ד״ר ג׳יימס בראון , כי : ״ מגי המבלינג מאתגרת את עולם האמנות כבר חצי מאה וכי זה כבר שלושה עשורים בהן הבריטיש מיוזיאום אוסף את עבודותיה ״. וב ״ טלגרף ״ של לונדון נכתב למחרת פתיחת התערוכה , שנקראה : ״ מגע ״ – ״ היכן יכול אמן להציג אחרי המוזיאון הבריטי ? אולי רק בגן עדן " . ואכן, מרגרט המבלינג נחשבת בעיני מבקרי האמנות של לונדון לממשיכת דרכם האמנותית של סיר פרנסיס בייקון ( 1909-1992 ) ולוסיאן פרויד ( 1922-2011 ) , וכמוהם – היא ידועה בציוריה האקספרסיביים שמתארים דמויות אנוש ( כולל של עצמה ) – במצבים רגשיים מורכבים. עבודותיה של המבלינג שכבשו את אנגליה וסקוטלנד , מוצגות באוספים הקבועים של מיטב המוזיאונים ובהם : הבריטיש מיוזיאום, הטייט בריטיין , הנשיונל גאלרי , הרויאל אקדמי אוף ארטס, ויקטוריה ואלברט מיוזיאום והסקוטיש נשיונל גאלרי אוף מודרן ארט. שלא כמו טרייסי אמין ( נ' 1963 ) המפורסמת , אך נחשבת ל " ילדה הרעה " של קבוצת האמנים הבריטיים הצעירים – שהעזה להציג בזמנו בגלריה של " סאצ'י אנד סאצ'י " את מיצג המיטה שעליה איבדה את בתוליה – המבלינג הרבה יותר בוגרת , הן בגילה והן באופייה – פחות פרובוקטיבית ומאוד מעמיקה בעבודותיה. היא עוסקת בשנים האחרונות בפריצה מתוכננת ביסודיות אל מרחבי העולם ומיוצגת באופן מקצועי מאוד על ידי ה " מארלבורו גאלרי " – שהסניף הראשי שלה בלונדון ומנהלת סניפים חשובים נוספים , הן בניו יורק והן בספרד ( במדריד ובברצלונה) . המבלינג מבססת את מעמדה האמנותי הבינלאומי גם כנושאת דגל נשי פמיניסטי בולט באמנות הבריטית – ובנוסף לכישרונה הבולט כציירת – היא הפכה גם לפסלת מבוקשת בתחום התחרותי של ה " מוניומנטים הציבוריים " – אך בוחנת כל הזדמנות שכזו בקפידה רבה – ועל כך נספר מחר. היצירה שלפנינו – אינה רישום ! זהו ציור גדול בצבעי שמן על גבי קנבס , שגודלו : 153X122 ס"מ . הציור נוצר בשנת 2018 לקראת התערוכה ב " בריטיש מיוזיאום " ונרכש על ידי המוזיאון לאוסף הקבוע שלו.
