הפוסט נכתב ברשותו ובאדיבותו הרבה של ד"ר אמיר גבע
אי אפשר לחלוף על פני מבואת תצוגה של אמנות פלמית במטרופוליטן מיוזיאום אוף ארט בניו יורק ולדלג על יצירותיו של רמברנדט ( 1696-1669 ). ולפיכך בחרתי לפחות ציור אחד חשוב כדי לייצג אותו כאן. לפנינו הציור : ״ האמבט של בת שבע ״. זהו ציור חשוב ומפורסם של רמברנדט שבו הוא מתאר את דמותה התנכ״ית המוכרת של בת שבע , בעירום מלא, בתוך האמבט שלה , כשהיא שקועה בהנאת הטבילה והטיפול בה על ידי שתי סייעות. והיא אינה מבחינה ואף אינה מודעת לכך, שהמלך דוד , שחושק בה. משקיף עליה בסתר , ממרומי המגדל שלו שברקע התמונה. המבקרים הקלאסיים לא אהבו במיוחד את הדרך הבוטה שבה מתאר רמברנדט גוף נשי חשוף , מה עוד שסימני הביריות שלה מסתמנים על ירכיה. שתי המשרתות עוסקות במלאכת הטיפוח שלה. האחת , כהת עור, חופפת את שערה של בת שבע והשניה – מבוגרת בהרבה, מבצעת בכפות רגליה – מעין פדיקור. זהו ציור בצבעי שמן על גבי פאנל עץ . גודלו: 76×57 ס״מ.