הפוסט נכתב ברשותו ובאדיבותו הרבה של ד"ר אמיר גבע
אני מתכבד להציג בפני החברים את ואסאן סיטייקט ( SITTHIKET ), נ׳ 1957, האמן החזותי – העכשווי – מס׳ 1 בתאילנד , ששמו יצא למרחבי העולם . עבודותיו של סיטייקט מוצגות בתערוכות בינלאומיות חשובות . הוא אף מתהדר בכך שהינו האמן התאי היחידי מעולם שיצירה שלו מוצגת בתצוגת הקבע של ה MOMA בניו יורק . ואסאן , בוגר הקולג׳ לאמנויות יפות בבנגקוק , נחשב לאיש אשכולות של תרבות – צייר , פסל , משורר , סופר ומחזאי . ואסאן העלה לבמה של התיאטרון העירוני המרכזי של בנגקוק – 3 מחזות מצליחים – ואף ביים אותם . הוא כתב יותר מ 10 ספרי שירה שחלקם נלמדים בבתי הספר התיכוניים בתאילנד – ספרות ילדים – ועשרות מאמרים פובליציסטיים – חלקם – מעוררי מחלוקת ושנויי מחלוקת בתאילנד . סיטייקט הוא גם האמן התאילנדי היחידי שייצג את ארצו פעמיים בביאנלה של ונציה . בפעם הראשונה היה אחד משלושה אמנים שאיכלסו את הפביליון התאי בביאנלה ה 50 של שנת 2003 בונציה , ובפעם השניה – ייצג את ארצו באופן בלעדי , בביאנלה של שנת 2013 . לפניכם – מקבץ ציוריו – ולצדם , הבלטה מיוחדת של הציור המפורסם של ואסאן סיטייקט – משנת 2011 – שבבעלות ה MOMA של ניו יורק . הציור מוצג בתצוגת הקבע של המוזיאון . הציור נקרא : ״ יושב על הר וצופה בשני כלבים מתקוטטים … " . זהו ציור סימבולי עכשווי שעשוי בצבעי אקריליק על גבי בד וגודלו : 126 על 96 ס"מ . מבקר האמנות הניו יורקי המפורסם, ברייאן וולף , קבע כי הציור הזה היקנה לסיטייקט מקום של כבוד – לא רק ב MOMA אלא אף בצמרת הקהילה המצומצמת של גדולי הציירים הבולטים בזרם הניאו אקספרסיוניסטי בעולם. לאחרונה כתב מבקר אמנות אחר כי אלמלא ידע כי ואסאן צייר את " קרב הכלבים " כבר בשנת 2011 – ניתן היה לשער כי הוא מעז לתאר את מה שצפוי מחר , ב 3 בנומבר 2020 – במערכת הבחירות בארה"ב – שעלולה להסתיים ב " מלחמת אזרחים ". הלוואי שהוא טועה. בתאילנד , מולדתו , מוערך סיטייקט מאוד – אך רבים סוברים כי הוא " פרובוקטיבי מדי " ומציעים לו להיזהר בהתבטאויותיו האמנותיות וה " מילוליות ". בקיצור : " להישמר לנפשו ".

