הפוסט נכתב ברשותו ובאדיבותו הרבה של ד"ר אמיר גבע
זהו אחד מציוריו האימפרסיוניסטיים החשובים והמפורסמים ביותר של פייר אוגוסט רנואר. שם הציור בצרפתית : LE DEJEUNER DES CANOTIERS ובאנגלית : LUNCHEON OF THE BOATING PARTY ובעברית: " סעודת השייטים " הושלם על ידי רנואר בשנת 1881 , כשבעבודתו על היצירה הזו הציב לעצמו מטרה ברורה לקדם את הקבוצה האימפרסיוניסטית שהוא היה אחד ממנהיגיה ולהדגים, הלכה למעשה, יצירה שנוצרת תוך כדי מהלך החיים, באירוע שכביכול צולם , בעת התרחשותו. התמונה הזו צויירה בצבעי שמן על קנבס וגודלה – 176 על 130 ס"מ. בתמונה מוצג סיפורם של רנואר ו 13 מחבריו, ביניהם אשתו לעתיד ( היושבת בצד שמאל של הציור ומחזיקה בכלבה האהוב ) וכן שלו עצמו , וכולם סועדים ביחד במסעדת הפונדק של אלפונס פרונייז, בשאטו שעל גדת הסיין , אליו הגיעו בשייט. יש כאן תיאור של סצנה מחיי היומיום – בילוי של שעות פנאי. הארוחה בשלבי סיום והחבורה מתחילה להתפזר בשעת אחה"צ מאוחרת. המנות האחרונות עודן על השולחן והסועדים משוחחים ביניהם. האוירה נינוחה ורגועה. הצבעוניות בהירה , קלילה ואוורירית ( כפי שלמד רנואר מהמנטור שלו – גוסטב קורבה ) , אין שימוש בצבעים כהים אלא רק בגווני ביניים כחולים , ירוקים ואדמדמים. אין שימוש בצבע שחור בכלל. משיכות המכחול חופשיות ונוצרות על ידי הטחות קטנות ותערובת של גוונים – האור אחיד ורך , נגיעות של אור וצל על פרטים מסויימים – תחושה של יום נעים !! ליצירה המושלמת הזו הגיע רנואר לאחר עשור קשה למדי. כשעבר להתגורר בפאריז בשנת 1873 הוסיף להיכשל ולא הצליח לעבור את ועדת הקבלה לסלון הרשמי עם אף ציור שביקש להציג. ציור מוצלח במיוחד שלו נכשל שוב , במקביל לציורו המפורסם של קלוד מונה " ארוחה על הדשא" ושניהם נדחו. ב 15 באפריל 1874 השתתף רנואר , ביחד עם קבוצת חבריו בתערוכה האימפרסיוניסטית הראשונה , בסטודיו של הצלם נאדאר , שהיתה האלטרנטיבה החדשנית ל " סלון הרשמי " . התערוכה לא זכתה להצלחה רבה, אך רנואר הצליח למכור בה את אחד מציוריו תמורת 425 פרנק לסוחר אמנות שביקר במקום. בציוריו הבאים , רכש לעצמו רנואר שם מסוים , אך לא עלה בידו להתבסס כלכלית. רק לאחר שפגש בשנת 1876 את המו"ל המפורסם ג'ורג' שארפנטייה שרכש אחת מיצירותיו , החל להיות מוזמן לקבלות הפנים שערכה רעייתו של המו"ל , פרנסואז שארפנטייה, בהן השתתפה האליטה האינטלקטואלית של פאריז, ולאחר שהגברת, בנותיה והכלב שלהן – ישבו מולו 40 פעמים – הצליח רנואר להשלים את " דיוקן הגברת שארפנטייה ובנותיה" ציור שבזכות קשריה עלה בידי הגברת הנכבדה להכניסו לסלון הרשמי של שנת 1879. קאמי פיסארו , ידידו וחברו לקבוצה כתב אז לרנואר : " סוף,סוף עשית זאת – נהדר – לא נעים להיות עני !!! ". ואכן, אז החלה עבודתו של רנואר להניב פירות כלכליים ובשנת 1881 עלה בידו ליצור את " סעודת השייטים" המוצגת כאן. הציור הוצג בתערוכה האימפרסיוניסטית השביעית בשנת 1882 ונרכש מיד לאחר הצגתו על ידי האספן וסוחר האמנות הצרפתי, פול דוראן. בשנת 1923 נרכש הציור מבנו -יורשו – של דוראן , בסכום עתק של אותם הימים- $125,000 על ידי דאנקן פיליפס , מיליונר אמריקני , והועתק למקום מושבו והצגתו הנוכחי – ב THE PHILLIPS COLLECTION בוושינגטון . האוסף של פיליפס מהוה את לבה של " גלריית הזיכרון לפיליפס" , שהינה בעצם המוזיאון לאמנות מודרנית הראשון שהוקם בארצות הברית. המוזיאון נוסד על ידי דאנקן פיליפס ורעייתו, מארג'ורי אקר פיליפס , בשנת 1921 וממוקם בכיכר דו- פונט שבמרכז העיר וושינגטון, בירת ארה"ב. דאנקן פיליפס היה נכדו המיליונר של מייסד קונצרן פלדה ענקי. ליד הציור הזה שנחשב לאחד הציורים ה " ענקיים " של האימפרסיוניזם, מוצגות באוסף – עבודות של קורבה, אל גרקו , מאתיס, קלוד מונה , פיקאסו, פול קלי ומארק רותקו. בשנת 2006 עבר המוזיאון שיפוץ מקיף והרחבה ומאוד מומלץ לבקר בו