הפוסט נכתב ברשותו ובאדיבותו הרבה של ד"ר אמיר גבע. סיפורו של ציור . והבוקר נספר על הציור ״ לאחר הגשם ״ של גוסטב קלימט ( 1862-1918 ) שנוצר בשנת 1898 . מעט לפני שנת 1900 גילה קלימט לראשונה את הנוף האוטונומי כמוטיב . נסיגות הקיץ והולדת הסתיו , במועדים כמעט קבועים באזור הכפרי של אוסטריה , שימשו מאז עבור קלימט כמקור השראה חשוב . את החופשות הללו שלאחר הגשם הראשון בסתיו , בילה גוסטב קלימט החל משנת 1898 ביחד עם בני משפחת פלוגה , בסנטה אגתה , כפר נופש קסום השוכן על גדת אגם האלשטאט באזור הזלצקמרגוט , המשופע באגמים . הציור שלפנינו שנוצר בצבעי שמן על קנבס וגודלו : 80X40 ס"מ , פתח סדרה בת 8 ציורי " לאחר הגשם " שנוצרו בחופשה הראשונה של סתיו 1898 אשר קדמה ל 3 סדרות נוספות של נופי אזור האגמים שנוצרו בחופשותיו השנתיות הבאות של קלימט בזלצקמרגוט . כל 32 ציורי 4 הסדרות הן בגודל זהה : 80X40 ס"מ כ"א – מה שמוכיח כי גוסטב קלימט היה יקה קפדן. כל ציורי הסדרה הראשונה , כמו גם מרבית ציורי 3 הסדרות הבאות – מוצגים כיום באופן קבוע בארמון הבלבדרה בוינה , במסגרת תצוגה מופלאה של עבודותיו של גוסטב קלימט שנתרמו למוזיאון . למשפחת פלוגה במלואה ובמיוחד לבת הצעירה של המשפחה, אמיליה לואיז, התוודע קלימט מקרוב לאחר מותו בנסיבות טראגיות , בטרם עת , של אחיו האהוב , ארנסט ( 1864-1892 ) בשנת 1892, בגיל 28 בלבד. ארנסט שהיה צעיר מגוסטב בשנתיים היה מאוד קרוב אליו – ובמותו – הותיר אחריו אלמנה צעירה , הלן לבית פלוגה , כשהיא בהריון מתקדם . קלימט מונה על ידי בית המשפט כאוצר וכנאמן לנכסי אחיו המנוח , ונטל על עצמו את האחריות לנהל את כספה של האלמנה הצעירה ובבוא היום – את ענייניו של בנה לכשייולד . בני הזוג הספיקו לחיות כזוג נשוי רק שנה אחת ! בתוקף תפקידו זה הפך גוסטב קלימט לאורח תדיר בבית משפחת פלוגה ( FLOEGE ) וכאן פגש באחותה הצעירה של הלן , אמיליה לואיז – אשר כבשה את לבו . קלימט היה אז בן 30 ואמיליה – צעירונת בת 18. אך במפגשיו עמה בבית משפחת פלוגה – הוא התרשם עמוקות מהמראה האצילי והבוטח שלה , מחכמתה ושנינותה – ואהב להימצא במחיצתה . אמיליה היתה אז סטודנטית ולמדה עיצוב אופנה באקדמיה של וינה והוא היה רווק מבוקש שאהב את החיים הטובים של העיר הגדולה . הקשר הידידותי ביניהם התהדק ואמיליה פלוגה הפכה בהדרגה לבת לוייתו הקבועה של קלימט בצאתו לאופרה , לתיאטרון ובאירועים רשמיים אליהם הוזמן . הקשר ההדוק בין קלימט לבין אמיליה פלוגה נמשך עד יום מותו ואז הוא אף הוריש לה נתח הגון מרכושו . קלימט , אגב , נחשב תמיד לכובש לבבות ובמקביל ליחסיו המיוחדים במינם עם אמיליה , קיים גם שתי מערכות יחסים נוספות עם שתי נשים אחרות שאף ילדו לו שני בנים . אבל , כאמור – כ 6 שנים לאחר שהכיר מקרוב את אמיליה , החל קלימט להצטרף מדי שנה לחופשת הסתיו המפורסמת של בני משפחת פלוגה – ולהתנתק מיצירת ציוריו המוזהבים המפורסמים שאותם יצר בסטודיו המבוקש שלו בוינה – לטייל ולנוח בטבע , ולהנות מהנוף המהמם של האגם והחורשות הפורחות והמריחות שסביבו . הכפר סנטה אגתה הוא כפר קטנטן הכלוא בין חופי אגם האלשטאט , שרוחבו צר – 2 קילומטרים בלבד – לבין מורדותיו התלולים של רכס דאכשטיין , הנופלים לעומק של כ 135 מטרים לתוככי האגם הצר. במרבית ציורי חופשת הסתיו שלו , אהב גוסטב קלימט לצייר ולתאר את עצי הפרי המתנודדים זה מאחורי רעהו בין הגבעות המיוערות המתנשאות ברקע הנוף של הזלצקמרגוט . כשחוויית השהות בסנטה אגתה סיפקה לאמן את הרושם המתמיד שהוא נופש מול העומק המרהיב שנפרש לנגד עיניו ללא הרף . במרבית ציוריו החל קלימט להשמיט בהדרגה את הצללת הצבע רחוק יותר ונטה להשתמש יותר ויותר בצבע אפרפר – ירקרק , מעורפל , אך אחיד. עבור התיאור המלא והמפורט. אחד מציוריו באותה חופשה עסק בתיאור גן הפרי שהתמלא באותה עת סתוית בכתמי צבע צבעוניים , בעוד צמרות העצים נראים כאילו מוזגו לחלק שטוח ואחיד. קלימט כתב : " כאן אני רואה כיצד גזעי העצים מוכיחים את מרחביותו של עולם הטבע למרות קרבתם לצלליות הצמרות והאגם שמנגד הוא אלוהי ! "
